Zamieszczone przez matompra
Ząbkowanie Continental TS830.
Zwiń
X
-
Ząbkowanie Continental TS830.
Witam, mam pytanie , dzis zauważylem (przebieg na zimowych oponach około 7 tys a łacznie kolo 15 tyś) że przód i tył ząbkuje, z tym że nie jest tak że tyl bardziej wrecz przeciwnie, własnie przod.
-cisnienie rowniutko na przodzie 2.3 tyl 2.1,
-kierownica prosto stoii
-auto no moze troszke czasem sciaga w prawo (ostatnio może lekko bardziej , ale bez paniki)
- kształt opony rownomierny (tzn brzegi rowne we wszytskich 4)
-opony NOWE, felgi stalowe ORI , rozmiar 195/65 15 indeks do 190km/h
Dziwi mnie troche fakt że w nowym aucie sie moga takie rzeczy dziac a może jestem przewrazliwiony??
Dodam że chodzi tu o zimowki jak w temacie Conti TS 830 i najwiekszemy zabkowaniu ulega jak zauważylem środek na przednich oponach , tzn "LAMELKI" są tak jak by postrzepione i lekko w gore podniesione, boczne tez ale troche mniej, w stosunku do tylnich opon , przod jest bardziej "zmeczony" zabkowaniem.
Sam nie wiem co może byc przyczyna, auto to O2 FL Combi 2010r.
PS: wyjezdzam jutro rano na tydzien wiec bede sledził temat z telefonu ale bez mozliwosci odpisania, podobnego tematu nie znalazłem dlatego założyłem nowy.
Ewentualnie po wyjasnieniu sprawy ustawie temat do wygasniecia.
-
-
Ludziska nie straszcie mnie, bo właśnie też kupiłem takie oponki na zimę, ale w rozmiarze 205/55/16. W ostatnich testach ADAC były najlepsze (test na oponach rozmiar 225/45/17)... tzn. były drugie, ale za Miśkami A4, które miały bardzo zawyżone wyniki przez niewyjaśnione małe zużycie bieżnika.
Mam nadzieję, że to odosobniony przypadek :|
Komentarz
-
-
szybcior, malo na nich przejechalem ale w zime auto zachowywalo sie tragicznie, zsuwalo sie na boki i czasem jechalo prosto kiedy trzeba bylo skrecic zeszla zima byla ostrzejsza ale lepiej sie trzymalem na letniakach... moze trafilem na jakis feler a moze te opony sa strasznie cienkie. Kumpel kupil TS830 z symbolem "P" na koncu i juz inny bieżnik i nie ma zastrzeżeń.
Teraz szukam letnich 16-stek i w necie tez rozplywaja sie nad kontinentalkami
Komentarz
-
-
rkb, w swojej skodzie mam ts830 195/65/15 i spisują się bardzo dobrze , nie widze żadnej różnicy między conti a goodyear UG7+ które mam założone w seacie Toledo II na plus w conti jest to że są dużo cichsze od UG7+.
z tym że ja mam je założone na 01, ty masz już większe autko więc u ciebie mogą zachowywać się zupełnie inaczej. Dodam że conti i goodyear założone nowe w listopadzie 2010
Komentarz
-
-
No chyba troszkę przesadzasz rkb . Niestety miałem ta nieprzyjemność jeździć na letnich oponach w zimowych warunkach po odbiorze samochodu z salonu (z różnych powodów nie udało się wymienić opon na zimowe przed wyjazdem... ale to długa historia) i na pewno, żadna letnia guma nie będzie zachowywała się lepiej zimą niż najgorsza zimowa. Ale mniejsza o to ;-)
Jeszcze za mało pojeździłem na tych kapciach, więc nie będę ich chwalił (ani ganił) za wczasu. Pojeździmy - zobaczymy...
Ja właśnie mam TS830P... to chyba model 2010, więc może jest lepszy niż ten, który posiadasz.
Komentarz
-
-
Koledzy jakos 15 lat temu nikt nie slyszal o zimowkach i jakos wypadkow bylo mniej.Ja osobiscie jestem zdania,ze lepsza dobra letnia(ale naprawde z gornej polki),niz gowno zimowka.Ja sam w astrze mialem opony letnie michelin i nigdy sie nie zakopalem na zadnym podjezdzie i 60% za bezszkodowosc mam,rok temu kolega kupil zimowki poczul sie jak krol szos i juz drugiego dnia wbil sie w tyl innego auta,bo zimowki to trzeba miec w glowie,a nie na kolach,ja w swoim aucie mam matadory po prostu takie dal diler,jezdze na nich juz 5 zime(ostatnia) i jakos nie narzekam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zadariusz1Koledzy jakos 15 lat temu nikt nie slyszal o zimowkach i jakos wypadkow bylo mniej.Ja osobiscie jestem zdania,ze lepsza dobra letnia(ale naprawde z gornej polki),niz gowno zimowka.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Jest to temat rzeka i co inny uzytkownik to inna opinia, mam w pracy goscia,ktory ma 9 letnie zimowki i twierdzi,ze sa to najlepsze opony i zadna letnia im nie dorowna(dodam ,iz gosciu jest zdania,ze oleju w silniku sie nie wymienia i od 5 lat w swoim volvo nie wymienia oleju i auto jezdzi, a nas wszystkich bierze dziw,bo my co 10 tys. wymieniamy,a on nie.Opona jest dobrym chwytem marketingowym,na ktory my sie lapiemy,faktem jest,ze opony zimowe typu Kumho,czy inne koreanskie wynalazki sa nic nie warte i letnia opona michelina jest o niebo lepsza w kazdych warunkach atmosferycznych.Ja osobiscie odkad mam malego pasazera nie wyobrazam sobie zimy na letnich gumach
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin Chlebojad-auto no moze troszke czasem sciaga w prawo (ostatnio może lekko bardziej , ale bez paniki)
rkb, może trochę więcej doświadczenia w jeździe nowym autem :?: wiele sprzedałem 830 , naprawdę , bez żadnych uwag od klientów.
za to mam klientkę która narzeka na X3 że sie jej zakopuje :twisted: , pani myśli że jak 4x4 to już niema mocnych na nią...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Oczywiście, że 15 lat temu nikt nie zastanawiał się nad oponami na zimę, bo wówczas królowały tzw. "całoroczne" - innych tak naprawdę nie było.
Ale nawiązując do kolegi zadariusza1 ponieważ też mam rodzinę uważam, że jeśli opona zimowa będzie miała nawet 10% większą przyczepność w warunkach zimowych (a testy potwierdzają, że mają duuużo większą) to warto ją kupić. Zdrowie i życie moje i moich najbliższych jest najważniejsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez szybciorZdrowie i życie moje i moich najbliższych jest najważniejsze.
Dobra, dobra, tekst może oklepany, ale prawdziwy.
Mam więc nadzieje, że zainwestowane pieniądze w dobre opony zimowe (a za takie uważam Conti) zwrócą się z nawiązką np. przez brak wydatków na lakiernika ;-) i będą długo i bezusterkowo służyły.
Jeśli wcześniej nie trafi ich szlag na naszych pięknych drogach :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zadariusz1Koledzy jakos 15 lat temu nikt nie slyszal o zimowkach i jakos wypadkow bylo mniej.Ja osobiscie jestem zdania,ze lepsza dobra letnia(ale naprawde z gornej polki),niz gowno zimowka.Ja sam w astrze mialem opony letnie michelin i nigdy sie nie zakopalem na zadnym podjezdzie i 60% za bezszkodowosc mam,rok temu kolega kupil zimowki poczul sie jak krol szos i juz drugiego dnia wbil sie w tyl innego auta,bo zimowki to trzeba miec w glowie,a nie na kolach,ja w swoim aucie mam matadory po prostu takie dal diler,jezdze na nich juz 5 zime(ostatnia) i jakos nie narzekamradar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
Nie wiem czy sporo auto z maja 2006 a na budziku 168000,ale wiekszosc latem (wypady za miasto ,wakacje itp.) moje zimowe przebiegi oscyluja w granicach 10000 na zime,letnie gumy juz zjezdzam drugi komplet, a wiadomo czlowiek by chcial zjezdzic te dziadowskie matadory,ale je chyba robia z kauczuku,bo bieznik prawie nie ruszony,ale po tej zimie na pewno ida do wulkanizatora,a on sprzeda je na alledrogo i jakis zacny nabywca bedzie sie cieszyl,ze kupil opony prawie nie zjezdzone i biznes sie kreci
Komentarz
-
-
Jednak udało mi sie w pensjonacie znalezsc WI-Fi wiec odpisze.
Widze że w temacie zrobiła sie dyskusja na temat opon Continental, natomiast może ktos powie jeszcze cos na temat mojego problemu??
Zamieszczone przez keraj998Zamieszczone przez Rekin Chlebojadcisnienie rowniutko na przodzie 2.3
Zamieszczone przez leszekmwprawdopodobna przyczyna , auto ściąga a Ty kontrujesz cały czas.
Komentarz
-
Komentarz